4/01/2011

Kimono in Canada - Part 1 - カナダで着物 パート1


It was my father-in-law's 70th birthday so we decided to surprise him and make a trip back to Canada for his birthday. Of course, kimono had to go too! So on the right-hand side of my suitcase were all my winter clothes (it can still snow and be miserable at this time of year) and on the left hand-side was my kimono. Not surprisingly, the kimono (I only took two) took up a lot less room than the street clothes.

義理の父の70歳のお誕生日のため、私たちはカナダへサプライストリップをしました。もちろん、着物も持って行って!スーツケースの右側には冬服(カナダはこの時期でもまだまだ寒いのです)、で左側には着物を。予想通り、2枚の着物は厚着の私服よりだいぶ小さい山でした。



We stayed for a few days with a friend and I was so pleased to see that I picked the perfect kimono to match his house! Almost like it was a planned photo shoot, but it wasn't. I had never been to his house before.

数日間、友達のところに泊まっていました。彼の家にとっても似合ったこの着物を持って行って嬉しかったです!計算したように似合っていますよね。実は、彼の家を見るのが初めてだったのに。




The weather held out, and it only snowed once, and my father-in-law was so surprised, and happy he said it was his best birthday ever!

カナダの天気は割とマイルドで、雪は一日しか降りませんでした。義理の父もすごく喜んでくれて、今までで一番楽しいお誕生日だと言ってくれました!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...