4/30/2011

Graduation kimono - 卒業式の着物


No, I haven't finished my kitsuke (kimono wearing lessons), but at my school students who finish two months of lessons are gifted with a kimono!! Yay! Due to the March 11 earthquake/tsunami disaster in Japan and my trip to Canada, this graduation came later then it should have, but it was exciting nonetheless!

いいえ、着付けレッスンを終了したわけではありません。私の通っている学院は、2か月のレッスンを終えた生徒に着物のご褒美があるのです!やったー!3月11日の惨事と私のカナダへの旅行によって、この卒業式が少し遅くなってしまったことにかかわらず、とっても楽しかったです!




I already have 4 kimono, but as it is the end of April, I am getting a little weary of wearing the same four kimono for the last four months. However, that was part of my challenge - to learn to break away from my western perspective of 'consumptive culture' and wearing fast fashion (clothes that are produced on trend, cheaply) and gain a new appreciation for pieces (like kimono) that I can wear again and again. And I love each and every one of my kimonos.

私は今、着物を4着持っています。4月になってずっとこの同じ4着を着ていることがちょっと気になるようになってしまいました。だが、これも私の課題の一つ。欧米の「ファストファッション」という傾向から離れて、何回も何回も着れる服を大事にすること。今持っている着物の一つ一つが大好きです。


But, one more can't hurt! Especially in such a pretty, spring-like colour! Here I am, at Dean & Deluca, mixing my western tastes for espresso coffee and pastries with my Japanese apparel.

とは言って、もう一つぐらいあってもいいかな!春っぽくて、かわいらしい色のがいいなぁ!Dean & Deluca で私は、コーヒーとペイストリーの味を和風の服装をミックスしてみました。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...