2/18/2011

Out in the Snow − 雪の中



I'm not too keen on going out in kimono in inclement weather. In fact, I complained the last time when it was just 8°C, so you can imagine how resistant I was to go out in 2°C  and it was snowing! But, I was invited to a friend's dance show and couldn't miss it. I was excited to wear my new kimono and to test my theory about how warm my wrap would be, so I got dressed and headed out.

私は激しい天気の中で着物姿で歩き回るのはそんなに好きではない。この前、温度が8度だった時に出るのがすごく嫌だったが、今度は友達のダンスショーがあったので、2度で雪が降っていた外の中に出て行けなければいけなかった。ケープはどんなに暖かいか知りたかったので、新しい着物と一緒に着て出かけた。



The night of dance was lovely and the effort delivered the greatest compliment of the project so far! It came from a taxi driver who, because of my umbrella couldn't see my face until I was seated in his taxi, but upon seeing my face he exclaimed "Oh, I thought you were Japanese!" Yay!

ダンスショーは素敵だったし、その後今まで一番うれしいコンプリメントをもらった!ショーの後タクシーを待っていた時、傘を差しいたのでタクシーの運転手は私が乗る前に私の顔を見えなかったのだ。タクシーに乗ったら運転手さんは私の顔を見て驚いた。彼は「あ、日本人だと思っていたのに!」と言った。やった!


I was warm. This wool/fur combination worked wonderfully! Even in the snow. I still have long underwear on, but am getting better at hiding it!  And all this took only 30 minutes to get dressed!! Woo-hoo, getting closer to my 5-10 minute goal!

私は暖かった。ケープのウールと毛皮のコンビネーションは雪の中で着るのにばっちり合ってた!着物の下に保温下着を着ていたので外側から見えないように着るのが得意になってきた!今回は30分だけで着物に着替えられた。5-10分で準備できるゴールに近づいてきた!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...