5/21/2011

At the photography museum - 写真の博物館で


In case you hadn't noticed, one of my other passions is photography! Tokyo has an amazing Photographic museum and last week we had a chance to visit! I tried to match the woman in kimono and become part of the picture!

皆様ご存知でしたか?私のもう一つの趣味はフォトグラフィーです!東京に素晴らしい写真の博物館がありまして、先週行く機会ができました!写真の中の着物女性と馴染もうとしてみました!


And then we walked around the gardens near the museum. People keep asking about the situation now in Japan, and it is improving slowly but surely. The nuclear disaster is the thing that most affects Tokyoites, and that we take day-by-day.

そして博物館の辺りのガーデンも歩き回りました。外国の友達からは、今の日本の状況についてよく聞かれますが、だんだん上達してきていますよね。東京人にとっては原爆が第一の不安だと思いますが、1日づつですね。


The radiation levels in the city seem to be reducing and, as we enter typhoon season, most storms and strong wind will continue that trend as they move from south to north, or west to east.

町の放射濃度も下がっているそうです。梅雨に入ってからも、ほとんどの強い風は南から北へ、東から西へと動くそうなので、より下がるだろう。


And Japan is re-examining their nuclear power plans and plants, and looking forward to re-creating themselves as leaders in the 'clean energy' fields. Lots to smile about!

そしてこれから日本は発電装置をまた調査して、世界中に「クリーンなエネルギー」を促進するよう頑張って行くそうです。笑顔の理由はたくさんありますね!

1 comment:

  1. gorgeous! :) i love reading your adventures in kimono! this purple one might be my favorite so far! :) xx

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...