5/24/2011

Kimono Seasons - 着物の季節


I had it wrong.... I still can't get the kimono calendar right. I was so looking forward to wearing yukata (a lightweight, cotton kimono) which I thought I could starting in June. But...I had it wrong. Currently I wear a double-layer nagajuban (the under kimono) and a double-layer kimono. Now that it's May, I can change to single-layer nagajuban. And I can change to a single-layer kimono in June. I can't wear yukata until July and August. But it is 29°C today - I don't know how I will make it to July!

また間違えてしまいました!私、着物のカレンダーはまだマスターできていないな。浴衣を着れるようになるのが楽しみすぎで、6月ぐらいから着れるのかと思っていました。しかし、そうは行きませんよね。今までは二重の長襦袢と二重の着物を着ていました。5月になってから1枚の長襦袢にチェンジしました。そして、6月になったら1枚の着物にチェンジできます。でも浴衣は7月か8月まで我慢だ!なのに今日は既に29°Cです。いったいどうすれば7月まで持てるのかしら!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...